ترازوی آزمایشگاهی اوهاس و عملکرد آن

folder_openآزمایشگاهی, طلافروشی
comment2 دیدگاه
ترازو اوهاس

وقتی صحبت از ترازوهای حساس آزمایشگاهی می‌شود، یکی از برندهایی که نام آن را زیاد می‌شنویم، برند اوهاس (یا اوهایوس Ohaus) است. در ادامه شما را با ترازوی آزمایشگاهی اوهاس بیشتر آشنا کرده و این ترازو را از جهات مختلف مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی مشترک در میان تمامی تجهیزات آزمایشگاهی، دقت و حساسیت بسیار بالای آن‌ها است. تمامی لوازم مورد استفاده در آزمایشگاه‌های مختلف، از ترازوها و تجهیزات توزین گرفته تا لوازمی که برای ترکیب مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این حساسیت سبب بالارفتن دقت نتایج آزمایش‌ها و عملیات‌های انجام شده در آزمایشگاه‌ها شده و این نتایج را اتکاپذیر می‌کند.

ترازوی آزمایشگاهی یکی از رایج‌ترین لوازمی است که حضور پررنگ آن در اغلب آزمایشگاه‌ها به‌چشم می‌خورد و از جمله تجهیزات حساس و ضروری آزمایشگاهی به‌شمار می‌رود. این وسیله‌ی پرکاربرد، برای توزین مواد و محلول‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انواع مختلفی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ترازوی آنالیتیکال، ترازوی رطوبت سنج و ترازوی قطعه‌شمار اشاره کرد. در میان ترازوهای نام‌آشنایی که در بازار وجود دارند و از تقاضای بالایی نیز برخوردار هستند، ترازوی اوهاس، نامی آشنا برای کاربران انواع ترازوهای آزمایشگاهی است.

ترازوی اوهاس که با نام ترازوی اوهایوس نیز از آن یاد می‌شود، محصول کمپانی سوئیسی‌آمریکایی اوهاس (OHAUS) است و سال‌هاست که در عرصه‌ی دقت ترازوی آزمایشگاهی و تولید تجهیزات حساس آزمایشگاهی فعالیت می‌کند. این کمپانی از سال ۱۹۰۷ شروع به فعالیت کرده است و اکنون با داشتن بیش از ۵۰ سال سابقه در زمینه‌ی تولید انواع لوازم آزمایشگاهی، محصولات باکیفیت و بسیار دقیقی را تولید و روانه‌ی بازارهای جهانی می‌کند. ترازوی آزمایشگاهی اوهاس یکی از باکیفیت‌ترین محصولات این کمپانی است و از فروش بسیار خوبی نیز در سراسر دنیا برخوردار است.

از جمله مهم‌ترین دلایلی که ترازوهای آزمایشگاهی این کمپانی را با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه کرده است، می‌توان به کیفیت بسیار بالای این محصولات اشاره کرد. ترازوهای اوهایوس بر اساس جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا ساخته می‌شوند و در ساخت آن‌ها، از قطعات بسیار پیشرفته و باکیفیت استفاده می‌شود. خرید ترازوی آزمایشگاهی اوهایوس و استفاده از آن در آزمایشگاه‌های شیمی، سبب بالارفتن دقت و صحت آزمایش‌ها می‌شود و به همین دلیل نیز مدیران آزمایشگاهی این ترازو را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود در نظر می‌گیرند.
نبوغ به‌کار رفته در طراحی و ساخت ترازوهای آزمایشگاهی اوهاس، یکی دیگر از مزایای این ترازوها نسبت به برندهای دیگر موجود در بازار است. طراحی این محصولات به گونه‌ای است که ضمن تامین ایمنی کاربران دستگاه، کارکردن با ترازو‌ها را نیز به کاری لذت‌بخش برای کاربران آن‌ها تبدیل می‌کند. کاربری آسان ترازوی آزمایشگاهی اوهاس در کنار دقت بسیار بالای این ترازو، اوهاس را در میان محصولات پرطرفدار در بازارهای جهانی قرار داده و پای این ترازو را بجز آزمایشگاه‌های شیمی، به حوزه‌های دیگر نیز باز کرده است.

خدمات پس از فروش کمپانی اوهاس به مشتریان خود، از دیگر نقاط قوت این برند مشهور جهانی به‌شمار می‌رود. اوهاس با ارائه‌ی خدمات پس از فروش به تمامی خریداران در سراسر دنیا و از طریق نمایندگی‌های مجاز، توانسته اطمینان شمار زیادی از کاربران ترازوهای اوهایوس را به خود جلب کرده و مشتریان وفادار بیشماری را برای خود دست‌وپا کند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که کیفیت، دقت و مشتری‌مداری، سه عامل اصلی محبوبیت برند اوهاس هستند و موفقیت‌های بیشماری را تاکنون برای محصولات این کمپانی به همراه داشته‌اند.

دقت ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

دقت ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

بدون شک، مهم‌ترین فاکتوری که در رابطه با ترازوهای آزمایشگاهی وجود دارد، دقت و حساسیت این ترازوها است. برای درک بهتر این موضوع و اهمیت آن، حتما مقاله‌ی دقت ترازوی آزمایشگاهی را مطالعه فرمایید. اوهاس یکی از برندهایی است که بخاطر داشتن حساسیت فراوان روی این موضوع به شهرت جهانی رسیده است به‌طوری که دقت ترازوی آزمایشگاهی اوهاس از مهم‌ترین دلایل فروش بالای این دستگاه به‌شمار می‌رود. ترازوهای این برند از نظر دقت و ظرفیت، انواع مختلفی دارند و این موضوع باعث شده است تا کاربران بتوانند با توجه به حوزه‌ی فعالیت و نیاز خود، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنند. ترازوی دو صفر، ترازوی سه‌صفر و ترازوی چهار صفر، از جمله پرفروش‌ترین ترازوهای آزمایشگاهی این برند هستند. مطالعه‌ی مقاله‌ی ترازوهای گرمی به شما کمک می‌کند تا تفاوت انواع ترازوهای آزمایشگاهی در زمینه‌ی دقت اندازه‌گیری را بهتر درک کنید.

کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی اوهاس

بعد از دقت یک ترازوی آزمایشگاهی، دومین موضوع و چالشی که کاربران این دستگاه با آن مواجه هستند تا بتوانند نتیجه‌ی دقیقی از توزین بگیرند، کالیبراسیون ترازو است. همان‌طور که در مقاله‌ی کالیبراسیون ترازو نیز گفتیم، کالیبره‌کردن ترازو اهمیت بسیار زیادی دارد و بدون انجام این‌کار، نتیجه‌ی آزمایشی که انجام داده‌اید، هیچ قطعیتی نخواهد داشت. ترازوهای آزمایشگاهی اوهاس از نظر کالیبراسیون، به دو دسته‌ی ترازوهای کالیبره داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند (توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ترازوی اتوکالیبره را حتما مطالعه کرده و با مزایای این نوع ترازو آشنا شوید). نحوه‌ی کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی اوهاس در کاتالوگ این محصول توضیح داده شده است و با شما با استفاده از مراحل گفته شده، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، دستگاه خود را کالیبره کنید.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد انواع ترازوهای آزمایشگاهی اوهاس

ترازوهای آزمایشگاهی اوهاس

ترازوی آزمایشگاهی اوهاس انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها به قابلیت‌ها و مزایای مختلفی مجهز هستند. برخی از ترازوهای این برند، قابلیت توزین نمونه‌های متحرک را نیز دارند که سبب جلب توجه کاربران بسیاری شده است. قابلیت توزین با واحدهای وزنی مختلف، از دیگر قابلیت‌هایی است که سبب شده تا ترازوی آزمایشگاهی اوهایوس به یک محصول پرفروش در دنیا تبدیل شود. قابلیت تعیین دانسیته و قطعه‌شماری، از دیگر قابلیت‌هایی هستند که برخی از انواع این ترازو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

در حالت کلی و با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که ترازوی آزمایشگاهی اوهاس یک محصول باکیفیت و استاندارد است که با ارائه‌ی قابلیت‌های مختلف به کاربران خود، کمک بسیاری به بالارفتن صحت و دقت عملیات توزین در عرصه‌های مختلف می‌کند.

2 دیدگاه. ارسال نظر

  • سیاوش
    1399-09-03 11:17

    سلام خسته نباشید. می خواستم بدونم مدل PA4102 قابلیت یون‌ زدایی و قطعه‌ شماری داره یا نه و اینکه با باطری کار می ‌کنه؟ خیلی ممنونم

    پاسخ
    • صالح
      1399-09-03 11:20

      سلام دوست عزیز، خیلی ممنون. این مدل سیستم یون‌زدایی نداره ولی قابلیت قطعه‌شماری داره. در مورد باطری هم باید بگم که نخیر این مدل با باطری کار نمی‌کنه.

      پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید