راهنمای کامل عیب‌یابی و تعمیر ترازوی آزمایشگاهی

folder_openآزمایشگاهی, طلافروشی
comment50 دیدگاه

ترازوهای دیجیتال امروزی چیزی فراتر از یک ترازوی ساده هستند. با این که پیچیده‌تر شدن ترازوهای دیجیتال کارهای تکراری وزن‌سنجی را ساده‌تر و دقیق‌تر کرده‌اند اما اگر مشکل کوچکی پیدا کنند تعمیر کردن آنها ساده نیست.

در این راهنما متوجه می‌شوید چه زمانی برای تعمیر ترازوی دیجیتال باید به افراد متخصص مراجعه کنید و در چه مواردی مشکل به راحتی قابل حل است.

به علاوه توصیه‌هایی در این راهنما برای شما داریم تا از خرابی‌های احتمالی پیشگیری کنید.

پس اول کمی با ساز و کار این ترازوها آشنا شویم.

تعمیر ترازویAND

تعمیر ترازوی ohaus

تعمیر ترازویSartorius

تعمیر ترازوی Acculab

تعمیر ترازویMettler Toledo

تعمیر سایر برندهای ترازوی آزمایشگاهی

آشنایی طرز کار ترازو

در حال حاضر ترازوها را بر مبنای کاربرد یا نحوه اندازه‌گیری وزن تقسیم‌بندی می‌کنند.

از نظر کاربرد می‌توان ده‌ها نوع ترازو نام برد اما از نظر روش وزن‌سنجی در کل ترازوها به سه دسته مکانیکی (تعادلی)، الکترونیکی و نیروسنجی تقسیم می‌شوند.

ترازوهای تعادلی همان ترازوهای قدیمی دوکفه‌ای هستند که وزن را با متعادل کردن دو کفه اندازه می‌گیرند. دقت کم و تعداد زیاد وزنه‌ها باعث شد ترازوهای نیروسنجی یا فنری وارد بازار شوند.

این ترازوها با اندازه‌گیری کشش فنری که کفه یا قلاب ترازو از آن آویزان است کار می‌کنند. با این که ترازوهای فنری نیازی به وزنه ندارند اما دقت آنها بسیار کم است.

ترازوهای الکترونیکی یا همان دیجیتال بر مبنای اندازه‌گیری تغییر مقاومت الکتریکی کار می‌کنند.

قطعه‌ای به نام کرنش‌سنج (Strain gauge) در داخل این ترازوها وجود دارد که هرچه بیشتر خم یا فشرده شود مقاومت الکتریکی آن هم به همان اندازه کم و زیاد می‌شود.

وقتی ترازو در حالت صفر است جریان ثابتی از کرنش‌سنج عبور می‌کند. به محض گذاشتن وزنه قطعه فلزی کمی خم می‌شود و کرنش‌سنج چسبیده به آن هم به همان اندازه خم یا کشیده می‌شود.

هر گونه تغییر در ابعاد کرنش‌سنج باعث تغییر اندکی در مقاومت الکتریکی آن می‌شود.

آشنایی با اجزای ترازوی دیجیتال

در کل ترازوی دیجیتال دارای سه بخش است:

  • یک یا چند کرنش‌سنج
  • کفه و اهرم‌های مکانیکی توزیع وزن
  • برد الکترونیکی و نمایشگر

کرنش‌سنج همان قطعه‌ای است که تمام ترازوهای دیجیتال بر مبنای آن کار می‌کنند و توضیح دادیم چطور کار می‌کند.
این تغییر در مقاومت توسط بردهای الکترونیکی به وزن تبدیل می‌شود.
کفه و قطعات مکانیکی زیر آن هم فقط برای توزیع یکسان وزن روی کرنش‌سنج هستند.
حالا که با اجزای تشکیل دهنده آشنا شدیم برویم سراغ این که دلیل عمده خرابی‌های ترازو چیست و تعمیر ترازوی دیجیتال تا چه حد و چطور امکان‌پذیر است.

پیشگیری از خرابی ترازوی دیجیتال

تا حالا به این سوال فکر کردید که چرا دور کفه ترازوهای آزمایشگاهی محافظ شیشه‌ای می‌گذارند؟ دلیل این کار دقت بالای ترازوهای آزمایشگاهی است. چون باد کولر یا حتی نفس انسان می‌تواند روی کفه این ترازوها فشار وارد کند و روی وزنی که نشان می‌دهند تاثیر بگذارد.
همین نکتۀ ساده ضعف اصلی ترازوهای دیجیتال را نشان می‌دهد.
طیف وزن نسبت به دقتی که ترازوهای دیجیتال می‌توانند اندازه بگیرند محدود است. دلیل اصلی تفاوت در کاربرد ترازوهای دیجیتال هم همین ضعف است.
ترازوی آزمایشگاهی دقتی در حد میکروگرم دارد اما ظرفیتشان خیلی کم است. ترازوهای مشابه دیگر مثل جیبی، ترازوی زرگری و طلافروشی هم دقت بالا اما ظرفیت کمی دارند.
در مقابل، ترازوهای صنعتی و باسکول‌ها دقت کم اما ظرفیت بالایی در حد چند تن دارند.
بین این دو گروه ترازوها مدل‌هایی هم برای کاربرد در فروشگاه‌ها و آشپزخانه‌ها موجود است که دقت خوبی دارند و ظرفیتشان هم مناسب کاربردشان است.
معمولاً دقت را با تعداد صفر یا همان عدد نمایش داده شده روی نمایشگر ترازو بیان می‌کنند و ظرفیت را هم برمبنای حداکثر وزنی که درست اندازه می‌گیرید و ترازو هم آسیب نمی‌بیند.

دلایل متداول خرابی ترازوهای دیجیتال

با توجه به این که ترازوی دیجیتال وسیله‌ای الکترونیکی و مکانیکی است، خرابی آن دلایل متنوعی دارد.
به طوری کلی اکثر خرابی‌های نیازمند تعمیر ترازوی دیجیتال دلایل ساده‌ای دارند. پس با پیشگیری از آنها می‌توانید برای سال‌ها از ترازو استفاده کنید.

پیش از ادامه‌ی مطلب، بهتر است بدانید که صدراپژوهش به صورت تخصصی در زمینه‌ی فروش و تعمیر ترازوهای فوق دقیق کار می‌کند. در صورت نیاز به خرید ترازوی آزمایشگاهی کلیک کنید.

۱. استفاده نادرست از ترازو

هرگونه استفاده نادرست ترازوهای آزمایشگاهی، طلافروشی و فروشگاهی به راحتی موجب خرابی می‌شود.
ضربه به دستگاه، انداختن اشیاء روی کفه ترازو، نوسانات برق، جابجایی بدون احتیاط و … مهم‌ترین دلایل خرابی در اثر استفاده نادرست هستند.
اگر می‌خواهید ترازو را به جای دیگری منتقل کنید حتماً در حالت تعادل یعنی همانطور که روی زمین می‌گذارید و با کمترین ضربه جابجا کنید. قطعات مکانیکی و الکترونیکی بسیار حساس هستند.
در بعضی ترازوها مثل مدل‌های جیبی قاب یا جعبه محافظی تعبیه شده تا کمترین ضربه در اثر جابجایی به دستگاه وارد شود اما با این حال باید احتیاط کنید.

۲. استفاده در دمای نامناسب و پرنوسان

اکثر ترازوها از جنس آلیاژهای مقاوم ساخته می‌شوند اما قطعات الکترونیکی تاب دمای بالا و پایین را ندارند. شاید تا ترازوی شما در یک محیط خیلی سرد یا گرم تا مدت‌ها کار کند اما مطمئن باشید عمر دستگاه کمتر از حد انتظار خواهد بود.
بهترین دما برای استفاده از ترازو همان دمای اتاق یا دمای آسایش انسان است.
هرگونه نوسانات متناوب دمایی هم می‌تواند باعث خرابی شود. به خصوص محیط‌هایی مثل مغازه‌ها که باز و بسته شدن درها باعث سرد و گرم شدن مداوم می‌شود.

۳. قرار گرفتن در معرض مایعات و رطوبت شدید

بهتر است ترازوی دیجیتال را با پلاستیک نازک و چسبان معروف به سلفون کامل بپوشانید.
وارد شدن مایعات به داخل ترازو آسیب‌های غیرقابل تعمیر به دستگاه وارد می‌کند. به علاوه استفاده مداوم از دستگاه در محیط‌های شرجی و مرطوب به همان اندازه آسیب‌رسان است.
اگر ترازو خودش پوشش محافظ داشت آن را جدا نکنید. اگر هم نداشت خودتان با سلفون بخش اصلی را بپوشانید.

۴. گذاشتن وزن بیش از ظرفیت

در مشخصات هر ترازو ظرفیت آن را نوشته‌اند. معمولاً ظرفیت را کمی پایین‌تر از ظرفیت واقعی تعیین می‌کنند چون حتی در صورت گذاشتن چیزی با همان وزن امکان آسیب دیدن وجود دارد.
نکته اینجاست که از ترازو برای تعیین وزن استفاده می‌کنیم پس باید حواسمان باشد اگر از وزن چیزی مطمئن نیستیم آن را روی ترازویی با ظرفیت کم نگذاریم.
یا حداقل اگر چیزی مثل پودرها که قابل کم و زیاد شدن را می‌خواهیم وزن کنیم از وزن کم شروع کنیم نه این که بعد از وزن‌کشی بیش از ظرفیت شروع به کم کردن کنیم.
معمولاً افراد برای راحت و سریع انجام شدن کار خود ترجیح می‌دهند به جای چندبار وزن کردن یکباره همه‌چیز را همزمان وزن کنند. این کار اشتباه است و باعث می‌شود ترازو از حالت کالیبره خارج شود.

۵. قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی

اکثر ترازوهای دیجیتال بدنه استیل، آلومینیومی یا پلاستیکی دارند. نوع آلومینیومی بهتر از بقیه می‌تواند امواج الکترومغناطیسی را دفع کند.
قرار گرفتن آهن‌ربا در نزدیکی دستگاه یا حضور مداوم منابع امواج می‌تواند روی دقت و کارایی ترازو تاثیر بگذارد.
بهتر است سایر دستگاه‌های الکترونیکی و منتشر کننده امواج را از ترازو دور کنید.

عیب‌یابی و تعمیر ترازوی دیجیتال

برای هر مشکل ترازوی دیجیتال لازم نیست سریع پیچ‌ها را باز کنید و به جان آن بیوفتید. خیلی وقت‌ها با یک کار ساده همه چیز حل می‌شود. البته بعضی وقت‌ها هم بهتر است به هیچ چیز دست نزنید چون اگر مشکل جدی بود تعمیر آن بدون دانش و مهارت کافی ترازو را خراب‌تر می‌کند.
پس در ادامه می‌بینیم چه مشکلاتی معمولاً پیش می‌آید و در چه مواردی تعمیر ترازوی دیجیتال امکان‌پذیر است.

روشن نشدن ترازوی دیجیتال

شایع‌ترین مشکل ترازوهای دیجیتال روشن نشدن است. دلایل این مشکل می‌تواند مشکل اداپتور برق تا خرابی مدار الکترونیکی باشد.
اگر ترازو از نوع باتری‌خور است با باتری دیگری تست کنید. اگر از اداپتور استفاده می‌کنید پس اداپتوری با ولتاژ و آمپر یکسان به دستگاه وصل کنید.
اگر بعد از این تست‌ها بازهم دستگاه روشن نشد به احتمال قوی یا برد دستگاه دچار مشکل جدی شده یا فقط نمایشگر دستگاه از کار افتاده است.
بعضی ترازوهای جدید چراغ‌های نشانگر روشن بودن دستگاه دارند که با آنها می‌توان فهمید جریان برق به داخل دستگاه می‌رسد یا نه.
تعمیرکارهای ترازوی دیجیتال می‌توانند با مولتی‌متر بفهمند جریان برق در کدام بخش یا قطعه قطع شده است.
در هر صورت در صورتی که مشکل با تعویض باتری یا سیم و اداپتور حل نشد باید ترازو باز شود که به افراد غیرمتخصص توصیه نمی‌شود.

نوسان وزن ترازو

اگر وزن ترازوی دیجیتال ثابت نمی‌ماند دلایل مختلف می‌تواند داشته باشد. شاید کرنش‌سنج آن خراب شده یا از جایش تکان خورده است.
همینطور اختلال در مدار تبدیل کننده مقاومت الکتریکی به ولتاژ هم می‌تواند دلیل نوسان وزن باشد.
در این مرود یکبار ترازو را کالیبراسیون خارجی کنید. اگر حل نشد باید برای تعمیر ترازو به نمایندگی یا مراکز معتبر مراجعه کنید.

نمایش وزن اشتباه

دلیل عمده نمایش وزن اشتباه در ترازو کالیبره نشدن است. ترازوهای جدید سیستم کالیبراسیون تمام خودکار دارند و با هربار روشن شدن کالیبره می‌شوند. بعضی مدل‌ها سنگ کالیبره دارند که باید روی کفه قرار دهید و دکمه کالیبراسیون را بزنید.
توجه کنید هربار که ترازو را از جایش تکان می‌دهید باید دوباره کالیبراسیون انجام دهید.
علاوه بر کالیبراسیون عادی که کاربر دستگاه باید انجام دهد، کالیبراسیون تخصصی به صورت سالانه توسط افراد متخصص باید انجام شود.
اگر با کالیبراسیون یا ریست کردن دستگاه مشکل حل نشد پس ترازوی دیجیتال نیازمند تعمیر است.
توصیه می‌شود سرویس و کالیبراسیون تخصصی که به صورت دوره‌ای انجام می‌شود را حداقل سالی یکبار انجام دهید.

ارور و اعلام خطا روی نمایشگر

ترازوهای مدرن سیستم عیب‌یابی خوبی دارند. بعضی از ترازوها مواردی مثل ضعیف بودن باتری، نیاز به کالیبراسیون و مشکلات دیگری مثل عدم اتصال به رایانه و دستگاه‌های حسابداری را اعلام می‌کنند.
برای مثال، ارور LO یا بعضی وقت‌ها Low نشانگر ضعیف بودن باتری ترازو است.
در ترازوهای مدرن خطاها به صورت کامل روی نمایشگر توضیح داده می‌شود. طبق توضیحات هر خطا باید مشکل را رفع کنید.
خطاهایی که اعلام می‌شود وابسته به سازنده متفاوت است. معمولاً در دفترچه راهنما تمام این خطاها را توضیح می‌دهند.

متصل نشدن به رایانه

برای اتصال ترازو به رایانه از طریف کابل USB باید درایور آن را نصب کنید. این دایورها در سی‌دی همراه ترازو ارائه می‌شود.
اگر درایور ترازو با نسخه سیستم عامل رایانه شما سازگار نیست، نسخه مناسب را از وبسایت سازنده دانلود و نصب کنید.

تعمیر ترازوی دیجیتال را به متخصص‌ها بسپارید

اکثر مشکلات یا خرابی‌ ترازوهای دیجیتال قابل تعمیر هستند. اگر دستگاه شما گارانتی معتبری دارد و مشکل آن شامل شرایط گارانتی می‌شود بهتر است به نمایندگی آن مراجعه کنید.
در غیر اینصورت متخصصین شرکت IranLabX آمادگی انجام هرگونه تعمیر ترازوهای آزمایشگاهی، زرگری، طلافروشی و جیبی از برندهای خارجی sartorius، METTLER TOLEDO، radwag و OHAUS را دارند.

50 دیدگاه. ارسال نظر

  • شقایق عبدی
    1399-10-03 17:53

    سلام مارک ترازو دیجیتالی من maximed france هست باتری ساعتی داره و سالمه ولی خطای lo نشان میدهد که در دفترچه نوشته ضعیف بودن باتری.و اینکه دکمه ای نداره ولی سیستم وزنی از کیلوگرم به پوند تغییر کرده و نمیدانم چطور میشود آن را تغییر داد؟

    پاسخ
    • صالح
      1399-10-21 15:10

      سلام خانم عبدی
      وقت شما به خیر
      تخصص مجموعه‌ی صدرا پژوهش ترازوهای دیجیتال دقیق (آزمایشگاهی، طلافروشی، صنعتی و …) است.
      اما تا جایی که اطلاع داریم، خطای LO مربوط به سیستم برق، باتری و الکترونیک دستگاه است.
      موفق باشید

      پاسخ
  • مصطفی
    1399-10-23 12:52

    سلام خدا قوت بنده چندتا ترازو ۵۰۰ گرمی دارم نوت بوک مشکلشون اینه که روشن میشن و سه تا صفر میاد ولی دیگه وزن نشون نمیده و کالیبره هم نمیشن

    پاسخ
    • صالح
      1399-10-23 13:02

      سلام
      وقت شما به خیر
      سپاسگزارم
      اغلب ترازوهای جیبی قابل تعمیر نیستند یا با توجه به هزینه‌ی زیاد تعمیر نسبت به قیمت، ارزش تعمیر شدن ندارند.
      با این حال می‌توانید با شماره تلفن‌های مجموعه تماس بگیرید تا به صورت دقیق‌تر راهنمایی‌تان بکنند.
      با تشکر

      پاسخ
    • دانیال موسوی
      1401-08-02 10:18

      سلام. ترازو صدرا هست.ارور sadr.scale.loading میده روی نمایشگر دیجیتال.ممنون میشم کمک کنید

      پاسخ
      • مدیریت سایت
        1401-08-08 15:16

        سلام
        وقتتون به خیر
        با توجه به این که «واحد ترازوی صدراپژوهش»، خدماتی در زمینه‌ی پشتیبانی فنی این برند ندارد، لطفا این مساله را با واحد پشتیبانی فنی فروشنده مطرح نمایید.
        با تشکر

        پاسخ
  • مقدم
    1399-11-13 18:01

    سلام وقت بخیر من ترازوی نوت بوک با دقت یک صدم دارم، ترازوی من عدد 1.98 و 1.99 رو اصلا نشون نمیده، چه مشکلی داره؟؟ ؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • صالح
      1399-11-14 10:31

      سلام
      وقت شما هم به خیر باشه
      مقدم عزیز، فعالیت ما در زمینه‌ی ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی و طلافروشیه و در زمینه‌ی ترازوهای نوت‌بوک، خانگی، وزن‌کشی و … فعالیتی نداریم.
      البته با توجه به مشکلی که می‌فرمایید، باید دقیق‌تر بررسی کنید که مثلا آیا عدد 2.98 را نمایش می‌دهد یا نه. یعنی اصولا این ایراد مربوط به LCD است یا مربوط به برد الکترونیک یا حتی مکانیک دستگاه.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • ابوذر
    1399-11-20 22:48

    سلام
    من الکترونیک کارم
    یه ترازوی فروشگاهی برام آوردن که تو انباری بوده وموش رفته داخلش وتمام سیمهاشو جویده من سیم کشی روتعمیر کردم حالا مشکلش اینه که خودش همینتور وزن نشون میده با نوسان اما وقتی به لودسلش فشار میاری هیچ تغییر نمیکنه

    پاسخ
  • خورشیدی
    1399-11-25 12:47

    سلام ترازوی دیجیتال مدل 2003A کد OLD را نشان می دهد و کار نمی کند خواهشمندم راهنمایی بفرمائید متشکرم

    پاسخ
    • صالح
      1399-11-25 12:55

      با سلام و احترام
      فعالیت صدرا پژوهش در زمینه ترازوهای آزمایشگاهی و طلافروشی است. متاسفانه در این زمینه کار نمی‌کنیم.
      با تشکر

      پاسخ
      • Ahmad Kazemi
        1400-11-09 19:08

        سلام شب بخیر ترازوی دیجیتالی لکسوز ساده دارم سه صفرش حذف شده لطفا راهنمایی کنید

        پاسخ
  • مهدیس
    1399-11-25 12:49

    سلام روزتون بخیر. من ی ترازو دیجیتالی شیشه ای دارم که روشن میشه ولی عدد نشون نمیده و ثابت نمی مونه مشکل از کجاست ؟ باتری تازه تعویض ‌شده. لطفا راهنمایی کنید. جایی برای تعمیر معرفی کنید

    پاسخ
    • صالح
      1399-11-25 12:55

      با سلام و احترام
      فعالیت صدرا پژوهش در زمینه ترازوهای آزمایشگاهی و طلافروشی است. متاسفانه در این زمینه کار نمی‌کنیم.
      با تشکر

      پاسخ
    • حبیب
      1399-12-10 15:41

      سلام یکی از سیمهاهای داخلی ان قطع می باشد

      پاسخ
  • رضا غلامی
    1399-12-26 14:16

    سلام ترازوی من دکمه خاموش روشنش کار نمیکنع ولی بقیشون سالمن باید باتری رو دربیاری دوباره بزنی تا روشن بشه موقع خاموش کردنم باتری رو باید درآورد .مدلش همین صد گرمی معمولیا که دکمه یه نمونه دکمه ژله ایش هست مثل من و یه نمونه دیگه همینطوری فقط دکمه هاش لاکیه.لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • مهدی
    1400-01-11 21:06

    سلام. من ترازوی دیجیتال مدل 2003A دارم ولی هنگامی که وزن خود را میکشم، چند کیلو بیشتر نشان می‌دهد. آیا قابل تعمیر هست؟

    پاسخ
  • با سلام.ترازوی دیجیتال ما از نوع همیلتون هست.قبلا وزن را با کیلو گرم نشان می داد ولی الان چند روزه خودبخود وزن را با lb یا همون پوند نشون میده.علتش چیه و چطور میشه از مانیتور حذفش کرد تا kg را نشون بده.باطری اش رو دراوروم درست نشد.

    پاسخ
    • صالح
      1400-02-18 08:56

      با سلام
      فعالیت صدرا پژوهش تعمیر و فروش ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی و طلافروشی است و تخصصی در این زمینه نداریم.
      اما به احتمال بسیار زیاد در بروشور دستگاه اطلاعات کافی در مورد این موضوع نوشته شده است.
      برای پیدا کردن بروشور دستگاه هم می‌توانید نام دستگاه به همراه مدل و کلمه‌ی «بروشور» رو در گوگل بنویسید. اگر جستجوی فارسی نتیجه نداد، همین پروسه را با عبارت انگلیسی بنویسید.
      با تشکر

      پاسخ
  • پردیس
    1400-02-31 11:09

    با سلام، ترازوی آشپزخانه دیجیتال ورلد استار کوچکی دارم که بی دلیل کار نکرد فکر کردم باتریش خالی شده، باتری کتابی تو انداختم کار نکرد بردم برای تعمیر گفتند که ترازد آشپزخانه هایه بار مصرفن و درست نمیشن مشکل باتری نیست راهی برای تعمیر نیست؟ من عالی نگهداری میکردم ازش

    پاسخ
  • الهه
    1400-03-06 23:37

    سلام من ترازو دیجیتال دارم وقتی روشن میکنم صفر میشه اما قبل نشون دادن وزن ارور میده دلیلش چیه؟
    درست میشه؟

    پاسخ
    • مدیریت
      1400-03-08 15:53

      با سلام
      لطفا برند و مدل ترازو رو بفرمایید.
      با تشکر

      پاسخ
  • غنچه
    1400-04-08 07:32

    مدل ترازوی من worldstar است و باتری کتابی میخوره

    پاسخ
  • yaser beheshti
    1400-05-29 22:15

    سلام ببخشید ترازوی من فشار زیادی بهش خورده و موقع روشن کردن ان LO رو نشون میده یهنی مشکل از باتری ان هست یا به خاطر اینکه فشار زیادی بهش خورده لطفا به من بگید

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      1400-05-30 00:33

      با سلام جناب بهشتی عزیز
      معمولا در ترازوها خطای LO یا LOW مربوط به باتری ترازو است. اما برای این که بتوانیم پاسخ بهتری به شما بدهیم، بهتر است برند و مدل ترازوی خود را بنویسید.
      البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که تخصص مجموعه‌ی صدرا پژوهش، ترازوهای دیجیتال آزمایشگاهی است و در مورد ترازوهای دیگر، نمی‌توانیم به شما کمکی بکنیم.
      با تشکر

      پاسخ
  • مرتضی
    1400-06-11 15:22

    سلام ترازوی وزنکشی خانگی هیچ چیز نشون نمیده و روی عدد صفر باقی مونده درصد آب بدن و … نشون نمیده سوال کردم گفتن نیاز به کالیبراسیون داره
    مجموعه شما امکان تعمیر دارد
    ممنون

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      1400-06-13 08:52

      سلام مرتضی عزیز
      متاسفانه ما فقط ترازوهای آزمایشگاهی رو تعمیر می‌کنیم.

      پاسخ
    • مدیریت سایت
      1400-07-07 10:41

      سلام مرتضی عزیز
      متاسفانه خیر. فعالیت شرکت صدرا پژوهش فقط در زمینه‌ی ترازوهای آزمایشگاهی و طلافروشیه.

      پاسخ
  • Milad alizade
    1400-07-05 19:55

    سلام درود به شما ،لطف بزرگی به بنده میکنین ززودتر به من جواب بدین خیلی واجب است، ترازوی یونیک مدل:UN-6730با تحمل، وزن تا 200 کیلوگرم میتوان به هر شکلی که میشود کاری کرد تا این ترازو از 1گرم به بالا نشان بدهد ،الان از 2کیلو و 5 کیلو به بالا نشان میدهد ،لطفا زودتر کمکم کنین برای وزن کردن دارو میخوام و چیزهای دیگه.. امید به خدا همیشه سلامت باشن همه ،بنده سرطان داشتم و در بهبودم و مشکل دیگه هم دارم ، بهم گفتن شاید بشه این ترازو درست کرد ، وزن داروهای مصرفیم خیلی مهم هستش ،شماره از خودم میزارم اگه کسی خوند و میتونه راهنمایی و کمکم کنه در واتساپ پیام بده بهم ممنون با سپاس،
    09371479616

    پاسخ
  • سعید
    1400-07-12 10:40

    سلام ترازوی کمری acs-30je11b دارم در قسمت وزن کل تنظیم شده با دو رقم اعشار که می خواهم قیمت کل بدون اعشار زده شود

    پاسخ
  • اميد
    1400-08-27 01:34

    سلام من یه توارى جیبیى مدل جنس خوب و مرغوب دارم ،یدار که باطر تو انداختم ارور زد وقتى بخاطرى کم جون انداختم کار میکنه ،لاطرى نو و با قدرت نمیتونه کار کنه باید لاطرى ضعیف باشه ،مشکلش چیه ،

    پاسخ
  • سیاوش طلا ساز
    1400-10-04 21:32

    سلام خسته نباشید بنده یک ترازوی دیجیتالی جیبی برای طلا سازی دارم که به مشکل خورده تو کشیدن وزن 23 گرم خطا میزنه وقتی قطعه ای بیشتر از ده گرم روش قرار میدم وقتی هم زیر ده گرم 23 صوت چکار باید بکنم آیا میتونم خودم کالیبره کنم؟

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      1400-10-06 12:23

      با سلام
      لطفا با شماره‌های شرکت تماس بگیرید تا همکاران ما در بخش پشتیبانی راهنمایی‌تان کنند.
      با تشکر

      پاسخ
    • امیر
      1402-12-18 15:57

      نمی‌تونید مثلا یه وزنه سه کیلو روش بزارید و بعد مثلا50گرم کالا روی اون بزارید؟ اگر سه کیلو به بالا رو نشون میده این راهشه، اما اگه دقتش کمه بعید میدونم بشه کاریش کرد

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید ترازویی ۲۰۰ کیلویی
    بنده را موش خراب کرده وزن را نشان نمیده لین های که به گرانش سنج وصله تخریب شده اگر لطف کنید تریقه وصل کردن دوباره لین ها را به گرانش سنج نشان بدهید ممنون می شوم

    پاسخ
  • ایدا
    1401-10-23 20:02

    سلام خسته نباشید من ی ترازوی ۱۸۰kg/۴۰۰kg دارم مدلsh-224 وقتی باطری میندازم رو صفحه ۸و چندتا عدد نصفه نشون میده انگار نیم سوز شده نمیدونم میتونید کمکم کنید ک بفهمم مشکلش چیه؟؟

    پاسخ
  • سلام
    از این ترازوهای دیجیتالی خانگی دارم که ۲تا باتری ساعتی۳ولتی میخوره و خیلی زود هم تمام میشه باتریش و خواستم برقی کنمش یهترانس ۱۲ولت ۵۰۰یا۳۰۰میلی امپر رو با ماژول کاهنده به ۶ولت رسوندم و به پشت ترازو وصل کردم اول اعداد دیجیتال نمایش داده شد و بعد ترازو رو بستم وقتی دوباره امتحان کردم هیچی نشون نداد
    باز کردم پشتش رو و چک کردم ولتاژش رو با اهمتر ولتاژ۶ولت به کیت اصلی وارد میشه اما روشن نمیشه… علت چیه؟(ترازو از این خانگی های شیشه ای هست)ممنون از پاسخگویی شما

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      1401-10-28 13:18

      با سلام
      متاسفانه ما در زمینه‌ی ترازوهای خانگی فعالیت نداریم. در صورتی که در مورد ترازوهای آزمایشگاهی یا طلافروشی سوالی داشتید، مطرح بفرمایید.
      با تشکر

      پاسخ
  • سید عماد فاطمی
    1401-10-27 08:15

    سلام‌ اگه ترازو دائم به برق وصل باشد اشکالی داره
    آخه شارژ زیاد نگه نمی‌دارند باطری مشکل دارد ولی در مغازه میتوتنم دائم به برق متصل کنم ممنون

    پاسخ
    • مدیریت سایت
      1401-10-28 13:17

      سلام
      وقتتون به خیر باشه
      نه. مشکلی نیست. ترازو می‌تونه دائم به برق باشه. البته بهتره که سر راه ترازو یک محافظ قرار داده بشه که احیانا مشکلات نوسان برق روی دستگاه تاثیر نذاره.

      پاسخ
    • مهسا:)
      1402-01-10 18:07

      سلام وقت بخیر
      ترازوی ما یکیش صد گرم و یکیشم دویست گرم اصافی میکشه
      مشکل چیه؟

      پاسخ
      • jalal.shajiei67
        1402-05-02 13:28

        با سلام
        اگر بعد از کالیبره اینطور هست باید ترازوتون بررسی بشه. در غیر این صورت به احتمال زیاد با کالیبره این ایراد برطرف میشه

        پاسخ
  • وحید
    1402-03-21 13:11

    سلام ترازو روشن میشه صدا هم میده ولی هیچ عددی نشون نمیده دلیلش چیه چراغ صفحه ها روشن میشه بوق هم میزنه ولی هیچ عددی در هیچ کدوم از ال سی دی ها نمیاد مارک صنایع باسکول

    پاسخ
    • jalal.shajiei67
      1402-04-05 13:27

      اگر ترازوی دقت بالا دارید با شرکت تماس بگیرید و از همکاران راهنمایی بخواهید.

      پاسخ
  • مهدی
    1402-04-09 01:41

    با سلام مارک دستگاه ترازو من andek600iهستش وقتی تموم کالیبره کردم بجای عدد ۵۰۰ کالیره عدد ۴۹۹.۹۶رو میاره خواستم بدونم مشکلی داره یا ن اگه اره چکار کنم‌ک درست شه

    پاسخ
    • jalal.shajiei67
      1402-05-02 10:20

      سلام.
      در کالیبره کردن ممکن است به دلایل متعددی این اتقاق رخ دهد. ممکن است وزنه شما دقیق نباشد. ممکن است ترازو تراز نباشد. اگر با درست کردن این موارد ترازو دقیق نشد به احتمال زیاد ایراد فنی وجود دارد که باید تعمیر شود.
      برای راهنمایی بیشتر با شرکت تماس بگیرید 02188391365

      پاسخ
    • jalal.shajiei67
      1402-05-02 13:25

      با سلام
      ترازوتون نوسان داره؟ اگر نوسان داشته باشه باید توسط تعمیر کار بررسی بشه.
      اگر دقیقا بعد از کالیبره و بدون تغییر شرایط اینطور باشه بهتره ترازو بررسی بشه. اما اگر ترازو رو جابجا کنید بعد از تراز کردن ترازو و رعایت وارم آپ بهتره مجددا کالیبره انجام بشه و بعد تست بگیرید

      پاسخ
  • محمود
    1402-12-18 13:14

    باسلام من یه ترازوی خانگی ویداس مدل 6297دارم جلو نور میگیرم فقط یه مدت کم. صفر نشون میده بعد صفر پاک وخاموش میشه .باطری هم نداره فقط نوریه .تعمیر میشه یانه.ممنونم

    پاسخ
  • محمود
    1402-12-18 21:21

    سلام من یه ترازوی دجیتال ویداس مدل 6297 دارم بدون باطری.ونوری هست جلو نور یه لحظه روشن میمونه بعد زود خاموش میشه.ایا قابل تعمیر یا نه.ممنونم راهنمایی فرمایید.

    پاسخ
  • مریم
    1402-12-21 23:14

    سلام ترازوی آزمایشگاهی electronic scaleدارم از حالت کالیبره خارج شده
    میخوام کالیبره کنم calرو که فشار میدم واسه کالیبراسیون آماده میشه ولی وزنه رو که میزارم هیچ واکنشی نشون نمیده و عدد ۵۰۰ وزنه رو مدام چشمک زن ادامه میده انگار وزنه رو نمیشناسه

    پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید