حالت قطعه شمار (Parts Counting) در ترازو

folder_openآزمایشگاهی, طلافروشی
commentبدون دیدگاه
قطعه شمار ترازو

هنگامی که نیاز داریم تعداد زیادی از یک نوع جسم با جرم یکسان را بشماریم – به خصوص اجسام ریز که شمارش آن‌ها سخت‌تر است – یک قطعه شمار ابزار مفیدی خواهد بود. حتی اگر معجزه‌ای شود و هنگام شمارش یکصد پیچ (صد یا صدها) یا هزار دکمه (هزار یا هزارها) دچار اشتباه نشوید، باز هم زمان زیادی را از دست خواهید داد. شاید کار درست‌تر این باشد که از یک ترازوی مجهز به قطعه شمار استفاده کنیم و اجازه دهیم که این ابزار هوشمند به کمک ما بیاید.

اگر سر و کارتان با ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی افتاده باشد، احتمالا قابلیت قطعه‌شماری را در منوی آن دیده‌اید. ما در این جا به طور نمونه کار با این قابلیت را در ترازوی RADWAG توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چگونه از قطعه‌شمار ترازوی RADWAG استفاده کنیم؟

قطعه شمار ترازوهای رادواگ را می‌توان به دو روش زیر به کار برد:

  1. جرم یک قطعه‌ی مجزا را وارد پایگاه داده‌ی ترازو نماییم و سپس هر تعداد از آن را که می‌خواهیم روی ظرف توزین قرار دهیم. در اینجا ترازو یا نیروسنج، تعداد قطعات قرار گرفته روی کفه‌ی ترازو را محاسبه می‌کند (بی کم و کاست تعداد قطعات را می‌شمارد)

    جرم کل قطعات تقسیم بر جرم یک قطعه مجزا برابر است با تعداد قطعات

  2. تعداد مشخصی از قطعات(مثلا ده تا) را روی ظرف توزین قرار دهید، سپس تعداد آن‌ها را در کادر محاوره‌ای ترازو یا نیروسنج وارد می‌کنیم. دستگاه جرم کل این قطعات را نشان می‌دهد و بر این اساس، جرم یک قطعه مجزا از آن‌ها را محاسبه می‌نماید

    جرم کل تقسیم بر تعداد قطعات برابر است با جرم یک قطعه مجزا

روش دوم به شما این فرصت را می‌دهد که از تابع تصحیح خودکار استفاده نمایید (جرم نمونه). حال این فرایند برای چه خوب است؟ مثلا اگر شما 100 قطعه را روی ظرف قرار دهید و تعداد آن‌ها را در کادر محاوره‌ای وارد کنید، ترازو یا نیروسنج می‌تواند جرم یک قطعه را با یک عملیات ساده محاسبه می‌کند:

جرم کل تقسیم بر 100

لطفا توجه داشته باشید که صحت جرم محاسبه‌شده برای یک قطعه به تعداد قطعات به کار رفته در فرایند تعیین جرم یک قطعه مجزا بستگی دارد.

مثلا اگر 70 قطعه از یک نوع را روی ظرف توزین قرار دهید، ترازو یا نیروسنج تصحیح خودکار انجام داده و جرم یک قطعه را بر اساس همان 70 قطعه‌ی وزن ‌شده محاسبه می‌کند. تصحیح خودکار، صحت شمارش قطعات مجزا را بهبود می‌بخشد.

در نتیجه روش دوم تابع شمارش قطعات، روش صحیح‌تری است.

کدام ترازوهای رادواگ دارای قطعه‌شمار هستند؟

قابلیت قطعه‌شمار در تمامی ترازوهای آزمایشگاهی رادواگ وجود دارد. لطفا در هنگام استفاده از این قابلیت، به موارد زیر دقت نمایید:

  • جرم یک قطعه‌ی مجزا باید حداقل دو برابر واحد نمایش داده شده باشد.
  • قطعات از لحاظ جرم باید یکسان یا بسیار نزدیک به هم باشند.
  • تابع شمارش قطعات به شما امکان شمارش آزادانه‌ی قطعات را می‌دهد. بنابراین می‌توانید هر تعدادی که می‌خواهید از آن کم یا به آن اضافه کنید.

    مشاوره تخصصی خرید ترازو

    سخن پایانی

    در صورتی که تجربه‌ی استفاده از قابلیت قطعه‌شمار در ترازو را دارید یا برای استفاده از این قابلیت مشکلی دارید، باعث خوشحالی ماست که نظرات و سوالات شما را در پایین همین صفحه مطالعه کنیم. کارشناسان فنی صدراپژوهش به سرعت پاسخ شما را خواهند داد.

    منبع: وبسایت رسمی شرکت RADWAG

    نظرتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    Fill out this field
    Fill out this field
    لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

    آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید