ترازوی آزمایشگاهی adam چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

folder_openآزمایشگاهی, طلافروشی
comment2 دیدگاه
ترازوی آزمایشگاهی adam

«adam» برندی آشنا در حوزه‌ی توزین است و تمامی افرادی که کارشان به نوعی با اندازه‌گیری و توزین مواد حساس و ارزشمند در ارتباط است، با این نام آشنایی دارند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ترازوی آزمایشگاهی adam صحبت کرده و ضمن بیان مزایای منحربه‌فرد این ترازوی آزمایشگاهی، شما را با انواع مختلف آن نیز آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

مروری مختصر بر تاریخچه‌ی برند آدام

ترازوی آزمایشگاهی adam

«آدام» یک برند انگلیسی بسیار معروف است که با داشتن نمایندگی‌های بسیار در سراسر دنیا، یکی از مهم‌ترین برندهای جهانی در حوزه‌ی تولید تجهیزات توزین به‌شمار می‌رود. این برند نام‌آشنا در سال ۱۹۷۲، در کشور انگلستان تاسیس شد و با تولید محصولاتی باکیفیت، توانست بازارهای جهانی را در مدت‌زمان کوتاهی فتح کند. کمپانی آدام با تمرکز روی ساخت انواع ترازو، یکی از محبوب‌ترین برندهای فعال در این صنعت محسوب می‌شود و در حال حاضر ترازوی آزمایشگاهی adam در میان پرفروش‌ترین محصولات بازار جای گرفته است.

انواع ترازوهای آزمایشگاهی آدام

ترازوی آزمایشگاهی adam

شرکت آدام که جزو باسابقه‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید انواع ترازوهای حساس است، انواع مختلفی از ترازوهای گرمی را تولید کرده و برای استفاده در حوزه‌های مختلف، راهی بازار می‌کند. با مطالعه‌ی مقاله‌ی ترازوهای گرمی، می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصولات و کاربردهای مختلف آن‌ها به‌دست آورید. انواع ترازوی آزمایشگاهی adam را به‌صورت کلی می‌توان به دو دسته‌ی ترازوهای محفظه‌دار و ترازوهای بدون محفظه تقسیم کرد. هر یک از این محصولات نیز به نوبه‌ی خود به دسته‌های کوچک‌تری تقسیم می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • ترازوی قطعه‌شمار
  • ترازوی رطوبت‌سنج
  • ترازوی آویز
  • ترازوی نوزاد
  • ترازوی تحلیلی

ویژگی‌های منحصربه‌فرد ترازوی آزمایشگاهی adam

ترازوی آزمایشگاهی adam

آدام، یک برند شناخته شده و بسیار معروف در سراسر دنیا است؛ اما این موضوع تنها دلیل محبوبیت و فروش بالای محصولات این کمپانی نیست. ترازوهای تولید شده توسط این کمپانی در مقایسه با دیگر برندهای موجود در بازار از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بسیاری برخوردار هستند و این موضوع، ترازوی آزمایشگاهی adam را در رتبه‌ی بالاتری نسبت به محصولات مشابه قرار داده است.

اولین و مهم‌ترین مزیت این محصول نسبت به دیگر ترازوهای آزمایشگاهی، دقت و حساسیت بسیار بالای آن است (با مراجعه به صفحه‌ی ترازوی آزمایشگاهی و مطالعه‌ی بخش راهنمای خرید آزمایشگاهی، بیشتر با موضوع دقت ترازو آشنا خواهید شد.). کمپانی آدام، محصولات خود را بر اساس آخرین استانداردهای موجود در عرصه‌ی ترازوهای آزمایشگاهی تولید می‌کند و تولیدات این برند یکی از دقیق‌ترین و حساس‌ترین محصولات موجود در بازار به‌شمار می‌روند. یکی از مهم‌ترین دلایل بالابودن دقت ترازوی آدام، حساسیت و کیفیت بسیار بالای لودسل این دستگاه است. همان‌طور که در مقاله‌ی لودسل ترازو نیز گفتیم، این قطعه درست مانند قلب تپنده‌ی یک ترازو عمل می‌کند و تاثیر مستقیمی در عملکرد ترازوهای دیجیتالی برجای می‌گذارد.

ویژگی بسیار مهم دیگری که تولیدات کمپانی آدام از آن برخوردار بوده و در سایه‌ی این مزیت توانسته‌اند مشتریان پروپاقرص بسیاری را در سراسر دنیا برای خود دست‌وپا کنند، کیفیت بالای قطعات بکار رفته در این ترازوها است. تمامی قطعات مورد استفاده در ترازوی آزمایشگاهی adam با پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیا تولید شده‌اند و در ساخت آن‌ها از مرغوب‌ترین مواد اولیه‌ی موجود در بازار استفاده شده است. این موضوع، ترازوی آدام را در میان بادوام‌ترین محصولات بازار قرار داده و سبب استقبال بسیار بالای مشتریان از این محصول شده است.

یکی دیگر از مزایایی که ترازوهای آدام از آن بهره می‌برند، جداکردن آسان قطعات ترازو است. در سایه‌ی این قابلیت، کاربران ترازوهای آزمایشگاهی آدام می‌توانند به‌راحتی قسمت‌های مختلف ترازو را از بدنه‌ی اصلی دستگاه جدا کرده و بعد از شستشو، سر جای خود قرار دهند. این موضوع در مواقعی که کوچک‌ترین آلودگی موجود در محفظه‌ی ترازو می‌تواند نتیجه‌ی توزین را دستخوش تغییر کرده و از اعتبار آن بکاهد، اهمیت خود را بیشتر نشان داده و سبب راحتی کار کاربران نیز می‌شود.

در کنار تمامی مواردی که ذکر شد، نمی‌توان از مزایا و قابلیت‌های جانبی ترازوهای آدام نیز چشم‌پوشی کرد. از جمله قابلیت‌های این ترازوها که در کنار دیگر مزایای فنی، سبب راحتی کار با آن‌ها شده است، می‌توان به نمایشگرهای باکیفیت و مجهز به نور پس‌زمینه‌ی این محصولات اشاره کرد. قابلیت اتصال ترازوهای آدام به دستگاه‌های جانبی مانند کامپیوتر و پرینتر نیز از قابلیت‌هایی هستند که ترازوهای آدام را به اولویت اصلی خریداران تبدیل کرده است. وجود باتری در برخی از مدل‌های این ترازو نیز از دیگر نقاط قوت این محصولات بوده و رضایت خاطر مشتریان را به‌دنبال داشته است.

کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی adam

ترازوی آزمایشگاهی adam

کالیبره‌کردن ترازو یکی از مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های موجود برای کاربران ترازوهای آزمایشگاهی است که در مقاله‌ی کالیبراسیون ترازو به‌طور مفصل به آن پرداختیم. در مورد ترازوی آزمایشگاهی adam نیز یکی از رایج‌ترین سوالاتی که متقاضیان خرید این محصول مطرح می‌کنند، نحوه‌ی کالیبره‌کردن این دستگاه است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ترازوهای آدام از نظر کالیبراسیون به دو دسته‌ی ترازوهای اتوکالیبره و ترازوهای کالیبره دستی تقسیم می‌شوند.

ترازوهای اتوکالیبره آدام مجهز به سنگ کالیبره‌ی داخلی هستند و کاربران تنها با فشاردادن یک دکمه، می‌توانند دستگاه خود را کالیبره کنند. در مورد ترازوهای کالیبره دستی آدام نیز باید گفت که این محصولات را به‌راحتی و با استفاده از سنگ‌های کالیبره‌ی استاندارد ترازو کالیبره می‌شوند. برای کالیبره‌کردن این ترازوها تنها کافیست بر اساس راهنمای نوشته‌شده در دفترچه‌ راهنمای دستگاه عمل کرده و ترازوی خود را در عرض چند دقیقه کالیبره کنید.

سخن پایانی

ترازوی آزمایشگاهی adam یکی از پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار است و این موضوع ارتباط مستقیمی با کیفیت و قابلیت‌های دستگاه دارد. این ترازو که بر اساس آخرین استانداردهای موجود در حوزه‌ی اندازه‌گیری طراحی و ساخته شده است، نیازهای کاربران خود را به بهترین شکل ممکن پاسخ داده و نتایج توزین آنان را اتکاپذیر می‌کند.

2 دیدگاه. ارسال نظر

  • خسته نباشید. می خواستم بدونم مدل ACB PLUS 300 کالیبراسیونش به چه صورت هستش و اینکه میشه به کامپیوتر وصلش کرد یا نه؟

    پاسخ
    • صالح
      1399-09-19 13:51

      سلام دوست عزیز
      با تشکر از پیام شما
      کالیبراسیون این مدل ترازوی آدام به‌صورت دستی است و قابلیت اتصال به دستگاه‌های جانبی رو هم دارد.

      پاسخ

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید