تعمیر دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی 25 لیتری

folder_openآزمایشگاهی
commentبدون دیدگاه

دستگاه اتوکلاو برای استریل کردن استفاده می شود. تصویر فوق مربوط به تعمیر دستگاه اتوکلاو نوع N و ایستاده می باشد. در ادامه در مورد بخش های مختلف دستگاه و اقداماتی که برای تعمیر آن انجام شده معرفی می گردد.

معرفی اجزای اتوکلاو تعمیر شده

دستگاه اتوکلاو آزمایشگاهی فوق از قسمت های زیر تشکیل شده است:

  • محفظه ی اصلی که محل قرار گیری تجهیزات مد نظر برای استریل شدن است.
  • درب محفظه در بالای آن قرار دارد که روی درب آن یک گیج (نمایشگر) نشان دهنده ی میزان فشار ، یک سوپاپ اطمینان برای جلوگیری از بالاتر رفتن فشار از میزان استاندارد و یک شیر و یک خروجی تعبیه شده است.
  • در پایین محفظه (داخل) یک المنت حدود 2کیلو وات قرار دارد که داخل آب قرار گرفته و برای تبخیر آب داخل محفظه و ایجاد فشار بخار استفاده می شود.
  • یک استوانه ی کوچک که از بیرون به داخل محفظه ارتباط دارد و محل قرار گیری سنسور دما (که در این دستگاه از سنسور LM35) جهت اندازه گیری دمای آب داخل محفظه و تنظیم فشار است.
  • یک میله داخل محفظه وجود دارد که برای تعیین سطح آب و وجود آب کافی در محفظه است.
  • قسمت کنترل الکترونیکی دستگاه که شامل یک میکروکنترولر 8051 جهت پردازش ، نمایش و کنترل میزان دمای آب داخل محفظه و تعیین فشار بخار و زمان استریل کردن توسط کاربر است.

اقدامات مربوط به تعمیر اتوکلاو آزمایشگاهی نوع N

این نوع از دستگاه های اتوکلاو عموما تا دمای 121.5 درجه سانتیگراد قابلیت افزایش دما دارند. در صورتی که نیاز به دمای بیشتر داشته باشید دستگاه های اتوکلاو معمولی جوابگو نخواهند بود. با طراحی و نصب سیستم جدیدی بر روی دستگاه توسط گروه فنی iranlabx، دستگاه اتوکلاو تعمیر و قابلیت افزایش دما و فشار تا میزان بالاتری را کسب نمود.

در صورت نیاز به مشاوره با یک شرکت تجهیزات آزمایشگاهی، iranlabx آماده ارائه مشاوره رایگان بابت خرید و تعمیر تجهیزات شما می باشد.

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید