ترازوی سه صفر آزمایشگاهی

commentبدون دیدگاه
ترازو سه صفر آزمایشگاهی

ترازوی سه صفر آزمایشگاهی یکی از تجهیزاتی است که تقریبا در هر مجموعه‌ی آزمایشگاهی پیدا می‌شود. در این مطلب ضمن معرفی ترازوهای با این دقت که در صدراپژوهش موجود هستند، به بررسی عواملی می‌پردازیم که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. با ما همراه باشید.

    مشاوره تخصصی خرید ترازو

    در صورت نیاز فوری به مشاوره نیز می‌توانید در ساعات اداری با تلفن‌های شرکت تماس بگیرید:

    02188391365
    02188391579

    وقتی صحبت از قیمت ترازوی سه صفر آزمایشگاهی به میان می‌آید، اولین سوال این است که استفاده‌ی شما از این ترازو به چه صورت است؟ این ترازو قرار است در چه آزمایشگاهی و با چه شرایطی کار کند؟ چه امکاناتی مورد نیاز است که داشته باشد؟ در این جا برخی قابلیت‌های جانبی ترازو را معرفی می‌کنیم.

    ظرفیت ترازو، مهم‌ترین عامل تاثیرگذار پس از دقت

    دانستن این نکته ضروری است که با توجه به محدودیت‌های تکنولوژی، در یک دقت ثابت نمی‌توان ظرفیت را تا هر جایی بالا برود. عامل‌های دقت و ظرفیت، دو عامل مهم در ترازوها هستند که از نظر تکنیکی با هم نسبت عکس دارند. یعنی هر قدر به سمت بالابردن دقت برویم، از آن طرف مجبوریم ظرفیت ترازو را پایین بیاوریم. این موضوع تا جایی پیش می‌رود که در ترازوهای 5 رقم اعشار، ظرفیت ترازو به چیزی در حدود 60 گرم می‌رسد و ترازو عملا نمی‌تواند وزن بالاتر از این مقدار را اندازه بگیرد.

    حال در این دقت هم همین‌طور است. هر چند ظرفیت‌های موجود در ترازوی آزمایشگاهی 3 صفر خیلی متفاوت از ظرفیت‌های موجود در دقت 5 رقم است. اما به هر حال ظرفیت یک ترازوی سه صفر هم نمی‌تواند از چند کیلوگرم بالاتر برود.

    قابلیت توزین درصدی

    یکی از عامل‌هایی که در برخی آزمایشگاه‌ها خیلی کاربرد دارد، قابلیت توزین درصدی است. این قابلیت می‌تواند در قیمت ترازوی آزمایشگاهی یک صدم تاثیر بگذارد.

    ما قبلا در بلاگ ترازوی صدراپژوهش درباره توزین درصدی صحبت کردیم. اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، توزین درصدی این گونه است که مثلا در یک واحد تولیدی، برای اطمینان از این که قطعات تولیدی همه هم‌وزن هستند، یک نمونه‌ی مرجع را روی ترازو می‌گذارند و این نمونه را به عنوان نمونه‌ی درست به ترازو معرفی می‌کنند. پس از آن هر نمونه‌ی دیگری که روی ترازو قرار گیرد، ترازو اعلام می‌کند که این نمونه‌ی جدید، چند درصد از وزن نمونه‌ی اصلی را دارد.

      مشاوره تخصصی خرید ترازو

      در صورت نیاز فوری به مشاوره نیز می‌توانید در ساعات اداری با تلفن‌های شرکت تماس بگیرید:

      02188391365
      02188391579

      قطعه‌شماری ترازو

      از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت ترازوی سه صفر آزمایشگاهی، قابلیت قطعه‌شماری است. این قابلیت هم در برخی از آزمایشگاه‌ها کاربرد دارد.

      قطعه‌شماری به این صورت است که یک تعدادی قطعه‌ی هم‌وزن را را روی ترازو قرار می‌دهیم و به ترازو اعلام می‌کنیم این وزن برای 10 قطعه است. سپس آن قطعات را بر می‌داریم و تعداد نامشخصی قطعه‌ی مشابه را روی ترازو قرار می‌دهیم. در این حالت ترازو به ما اعلام می‌کند که چه تعداد قطعه روی ترازو قرار دارد. این هم یکی از قابلیت‌هایی است که در واحدهای تولید آزمایشگاهی بیشتر کاربرد دارد.

      توزین حیوانات با ترازوی دیجیتال دقیق

      اگر تا به حال قصد کرده باشید که یک حیوان را وزن کنید، حتما از مشکلات آن آگاهی دارید. اگر این حیوان شیطنت هم داشته باشد و هی بالا و پایین بپرد، حتما دردسر بیشتری هم خواهید داشت.

      قابلیت توزین حیوانات در ترازو به این صورت است که تاثیرات بالا و پایین پریدن و جابجایی‌ها را از بین می‌برد و در نهایت وزن صحیح را نمایش می‌دهد. در یک برند و مدل مشخص، داشتن یا نداشتن این قابلیت می‌تواند روی قیمت ترازوی آزمایشگاهی تاثیر بگذارد.

      ترازوی کالیبره داخلی می‌خواهید یا خارجی؟

      موضوع بعدی در مورد کالیبراسیون ترازو است. البته موضوع تاثیر کالیبراسیون بر قیمت ترازوی آزمایشگاهی یک صدم، چیزی است که باید در یک برند مقایسه شود. مثلا نمی‌شود قیمت یک مدل از برند KERN را با قیمت همان مدل از برند Radwag مقایسه کرد.

      اما این جمله را به قطع می‌توان گفت که از یک برند با دقت و ظرفیت مشخص، ترازوی کالیبره‌ی داخلی، گران‌تر از ترازوی کالیبره‌ی خارجی است.

      مطالب پیشنهادی

      نظرتان را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      Fill out this field
      Fill out this field
      لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

      فروشگاه ترازوی صدراپژوهش

      برای ورود به فروشگاه ترازوی صدراپژوهش کلیک کنید.
      واحد ترازوی صدراپژوهش شانزده سال در زمینه‌ی تجهیزات آزمایشگاهی سابقه دارد.

      آیا با بخش تجهیزات آنالیز پیشرفته‌ی صداپژوهش آشنایی دارید؟ کلیک کنید